Eltévedve a jó és a rossz kertjében.

2016-03-163 Szenderföld

2016/03/16. - írta: Kárász

Hajnal előtt dörömbölésre ébredtél. A szemközti dűne oldala beomlott, és egy kőajtó tűnt elő. Hatalmas belső ütésre az ajtó kinyílt, egy múmia lépett ki a félhomályba. Határozottan imbolygó léptekkel elindult Nyugatra. A dűne visszatakarta a kőajtót.

Szenderföld

Szenderföld egy másik kontinens méretű szigeten (Harcosok szigete) fekszik, a sziget területének nagyjából tizedét foglalja el. A Szender folyó teljes vízgyűjtő területe. Ebből következik ugye, hogy a határait (hatalmas és alig átjárható) hegyek alkotják. A folyók és a tengerpart környezetében a föld termékeny, gazdag termőföldek vagy sűrű erdők vannak. De a víztől távolabbi terület kezd elsivatagosodni, mert a hatalomért folyamatosan küzdő varázslók átkai a talajt terméketlenné teszik. Ugyanez az oka, hogy a varázsenergia eloszlása nem normális. Általában nincs mana, de egyes fókuszokban óriási a koncentrációja. Ezeket a pontokat uralják a papkirályok, és támadják a papvarázslók. A Nap Fia az Agyartrónon ül, a hivatalos fővárosban. A vallási központ Szender deltájában épült. Az adminisztrációt papok tartják kézben.

A nép kasztrendszerben él: nemesek, lovagok, katonák, papok, városiak, vidékiek, csavargók.

A helyben tisztelt istenek vagy hallhatatlanná lett ősök/hősök/varázslók, vagy elbitangolt démonok, vagy totemszövetségek örökké élő képviselői. Ennek megfelelően általában antropomorf bálványaik vannak, sokszor állatfejekkel. Az uralkodó klán aktuális szereplőinek érdeke szerint ezeket az isteneket hol tiltják, hol túlzott tiszteletben részesítik. A királyság történetét jobban lehet követni a mitologikus mesékből, mint a hivatalos iratokból. Ugyanis a történelem átírása bevett gyakorlat, és az átírás során az uralkodó klán fényezése fontosabb, mint a tárgyszerű hűség.

Szenderföldön bukik el és támad föl a Nap. A Szender-folyó forrásbarlangjában történik éjjelente a megújulása. Hataloméhes káinisták itt fogták el a lebukó Napot a megidézett Apaffy kígyóisten segítségével. Az idézés kissé el lett méretezve, tűzkígyók sokasága is átjött. Nap Fia - a nagykirály - szövetkezett Szender folyó istenével a Nap megmentésére. A folyóisten négyfejű vizisárkány-gyermeke: Szét erejével sikerült Apaffyt visszaűzni, az átjárást megszüntetni. Dühöngő Szét átment, és a Napot kiszabadította. A folyóban úszkáló szarvas krokodilok azóta folyamatosan vadásszák az itt maradt tűzkígyókat.

Az ördögi betörés eredményeként Szenderföldön csak elnéptelenedett romok maradtak, a terület elsivatagosodott a Szender folyó árterületének kivételével. A nép nagy része elpusztult, mire a kígyódémonokat visszaverték síkjukra. A holtak nyugtalanul pihennek vagy fölkelnek sírjaikból. A romokat folyamatosan őrzi a lovagság és a városi nép maradékaiból kiállított Monoton Kórus. Búcsújárásuk biztosítja, hogy a holtak a sírjukban maradjanak és a démonok ne térhessenek vissza. Ha a kántálás kevés, akkor imaháború kezdődik a területen.

Dühöngő Szét a piramisok járataiban alszik összetekeredve valahol. A nekropoliszok árnyékában a gonosz népe csúszkál.

Ezek a történet folytatásában fontos információk lesznek, akkor majd többet is leírok.

Szenderföldet az ősi Egyiptomról mintázom. Nap Fiának tisztelete megfelel a fáraókultusznak.

 

Shojal

Shojal Szenderföldről érkezik a történetbe, boszorkány és varázslópap.

60 éves, 190 cm magas, 90 kg súlyú alakváltó nő. Bőre hófehér. Kopasz, rituális haj- és szakállparókát visel. 

Shojal Szenderföld egyik leghatalmasabb nekromantája. Ravasz és gonosz, csak akkor tisztességes, ha sarokba van szorítva. Kegyetlen és könyörtelen harccal szerezte meg a macskabálvány templomának főpapi székét. Az altemplomban rendezi be laboratóriumait, a közel vagy távol megszerzett manafókuszok energiáját ide irányítja. Természetesen nagyobb hatalomra törekszik, de terveit át kell értékelni, amikor a rablók megcsonkítják a bálványt. Néma szigetén nem tudja az otthoni hatalmát érvényesíteni, ezért intrikálva próbálja a rabló királyfikat elpusztítani. Csak Hambal esik el, a többiek kicsúsznak a kezei közül. Zsoldosokkal folytatja az üldözést, de ezzel is becsődöl. Kénytelen áttérni a tárgyalásos konfliktuskezelésre, és ezzel eredményes lesz.

A macskatemplom szakrális szerepén kívül orákulum is. A középponti helyen nem oltár van, hanem egy kőtrónus, felette a macskabálvánnyal. (Persze oltár és egyéb kötelező templomi berendezés is van a hatalmas térben.) Aki tanácsra szorul - és ki tudja fizetni a tekintélyes hozzájárulást a templom pártfogolta macskaárvák táplálására - az megfelelő előkészítés után beülhet a trónba. Elrévülve kapja meg a választ, amit nem mindig ért meg. De ez legyen az ő baja.

AZ elfek és a szkviterpének.

Az elfek - más néven tündék - hosszú életűek, okosak és gyorsak. Méretük az embernél kisebb, magasságuk a törpével egyenlő. Csak szilfidek, vagyis vékonykák. Átlagmagasság 155 cm. Egészségük gyenge, állóképességük sem óriási. Közhiedelemmel ellentétben nem feltétlenül szépek, bár annak tartják magukat. Elég nagyképű népség. Ők is utálják az orkokat. A többi fajt csak lenézik.

Életüket elsősorban az asztrálban élik. Például nem úgy céloznak, hogy az íj, a nyíl és a lélegzés optimális legyen a cél eltalálásához, hanem arra figyelnek, hogy a nyíl és a cél mikor lesz a tér azonos pontján mostanában. Ezért látszik úgy, mintha le lennének lassulva. Tisztában vannak azzal, hogy a mostani cselekedetnek milyen következménye lesz a távoli jövőben, és mi előzte meg az elfelejtett múltban. Hosszasan gondolkoznak, majd váratlanul (és érthetetlenül) cselekszenek. Mint a sakkozók. Persze ez nem akadályozza őket az élet áttáncolásában, a menésben és jövésben.

Elfnek nincs bajusza vagy szakálla. Néha van, de az nagy hanyagság. Fülük hegyes. A törpék szerint az elf gyerekeknek trimmelik a fülét, különben úgy lógna, mint a vizsláknak. Indián típusú neveket szeretnek: Rózsaszín Balettcipő, Ülő Bika, Vörös Felhő, Biciklipumpa Álom. De lefordítva olaszra vagy latinra: Pericoloso Appoggiarsi, Tussilago Farfara.

A szkviterpének a Szigettenger közepén lévő Szkviterpán szigeten lakó elfek. Bőrük fekete, hajuk hosszú és fehér. Boldog ősközösségi társadalomban élnek. Vagyis: a férfiak verik feleségüket, a feleségek megcsalják férjeiket. A gyerekek lopnak, a törzsfők korruptak. Primitív varázslók tartják rémületben a tudatlan népséget mindenféle hókuszpókusszal, rettenetes rítusokkal és ostoba babonákkal. A javak eloszlása nem egyenletes, de ez nem okoz feszültséget. Mert az élet fenntartása könnyű a szigeten. És a lopás is bevett módja a magántulajdoni viszonyok átrendezésének. A szkviterpének tárgyi kultúrája - ellentétben társadalmi kulturálatlanságukkal - teljesen megfelel a környező országok felszereltségének. Ez a kalandozó és kereskedő hajlandóságuk következménye. Időnként szigetüket végigrabolják Szenderföld nagykirályának adószedői. Az adóbehajtásnak semmiféle jogalapja nincsen, de a szenderföldi tradíciók része már 3.085 éve.

Vizi gujar

A biomágusok szükségesnek látták, hogy a dombi gujar vízi megfelelőjét is megalkossák. A nevet már a nép egyszerű gyermekei adták neki.

A dombi gujar nevelésének tapasztalatait csak részben lehetett hasznosítani a sajátos alkalmazási körülmények miatt. Végül is a cetekre esett a választás. Hátizmaik között lehet hat nagyobb kamrát kifejleszteni, melyek elegendő teret adnak a gujar használóinak elhelyezésére, ugyanakkor a cet mozgását nem korlátozzák. A kamrák tetején speciális gyűrűs izmok teszik lehetővé a levegőcserét, illetve a ki- és beszállást. A kamrák belsejére zuzmót kell telepíteni, mely a benti levegő frissítését végzi, szükség esetén el is fogyasztható. A vizi gujarok hatalmas testtömege lehetővé teszi, hogy táplálkozási igényüket alkalmanként félretéve nagyobb távolságokat  járjanak be a navigátor utasítására.

A hidraulikus gujart nagyon ritkán lehet agresszióra bírni, ezért célszerű beültetett kopoltyús legénységet alkalmazni; vagy madárembereket, akik a levegőbe emelkedve küzdenek. A hajós tisztek más jellegű felkészítést kapnak, mint egy hagyományos hajón. A hidraulikus gujar navigálására csak bizonyos masszákat lehet alkalmazni, akik megszerzésére expediciók szakosodtak. A navigátor befurakodik a gujar kisagyába. Átveszi az összes érzékelést, és - pszionikusan tartva a kapcsolatot a kapitánnyal - irányítja a lényt. A kapitány egy mandala (és istene) segítségével tájékozódik és határozza meg a célt a tengermélyi sötétben.

Tartalomjegyzék

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://karasz.blog.hu/api/trackback/id/tr528487512

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása