Eltévedve a jó és a rossz kertjében.

2012-10-11

2012/10/11. - írta: Kárász

~3 éve Beer Miklós püspök úr felszentelt a templomkertben egy kopjafát, amit a kommunizmus alagi áldozatainak tiszteletére állítottak. Beszédében elmondta, hogy egy szentföldi utazás árából legalább egy családot ki lehetne váltani az adósrabszolgaságból. Azóta a hangzatos politikai állásfoglalásokon és kardcsörtetéseken kívül a helyi pártok több gyűjtést is szervezetek. De nem a megváltásra, hanem országzászló építésre, Gérecz Attila emlékhely létesítésére, stb. És az egyházközségek szervezik az utazást a Szentföldre.

Egér és oroszlán lesz Nargyle címerében, hozzá a mese:

Az egerek önfeledten játszadoztak a mezőn. Addig-addig ugrándoztak, míg egyikük nekiütközött az alvó oroszlánnak. Az oroszlán felébredt, s elkapta az egeret.
- Mit képzelsz, te nyavajás ! - ordította dühösen. - Hogy mersz felverni legszebb álmomból. Most aztán véged van.
Már-már bekapta a rémült egeret.
- Kérlek, bocsáss meg, nem akartalak megsérteni - könyörgött az egérke. - Kérlek, engedj szabadon. Ha megkegyelmezel, egérszavamra ígérem, meghálálom.
Az oroszlán nagyot kacagott az ígéret hallatán. - Ugyan, hogyan tudnál te segíteni nekem ?
Ám végül mégis megkegyelmezett a kis cincoginak, mondván, ilyen apró állaton bosszút állni nem méltó az állatok királyához.

Az oroszlán életét nemsokára mégis a kis egér mentette meg. Történt ugyanis, hogy az oroszlán vadászok csapdájába esett. Hatalmas erejét megfeszítve próbált szabadulni, de hiába. Tehetetlenül vergődött kötelékében. Az egér meghallotta az oroszlán nyögését, és odasietett: 

- Maradj nyugton, azonnal kiszabadítalak - mondta.

Az egér éles fogaival elrágta a kötelet és visszaadta az oroszlánnak a szabadságát.
- Te kinevettél engem, nem hitted, hogy segíthetek rajtad. Most láthatod, hegy az egér hálája is jól jöhet egyszer.


Este volt a könyvtárban lehetőség felolvasásra.

Majdnem utolsó lettem. Varjas és Dér Győző volt csak utánam. Győző bácsi beszéde rendben, de nem lát és reszket. Nem írta le a beszédét: rögtönzött. Nekem is azt kellet volna. Fejemben az egész, a papír csak korlátozott. Inkább egy kivetítő, méginkább valami zenegép kellett volna. Filmforgatókönyvet nehéz elmondani. Azért megpróbáltam. 
A szerklit.
Az én felolvasásom különös a többiekhez képest. Témája mese, formája forgatókönyv. Meg vagyok elégedve a fogadásával. Ilyent is mondtam: 1989. az ébredés éve volt. A tudományos fantasztikum fölébredt, körülnézet, és lerázta magáról a tudományt.
A fiatalok és öregek verseltek, próza alig volt rajtam kívül.

Vinczének megint van egy szép verse. Pihe a címe, és az őrangyalról szól. De nem tudtam koppintani. Év végére jelenik meg megint könyve, abban benne lesz. Megjelenésre szervezünk majd egy partit.
&lt):) Cowboy
A trón tetszik a népnek. 
B-) frankó
Most jobb lett, hogy a beragasztásokkal javítottam a grafikai hiányosságokat. 
Ezért is jók ezek a ragacsok, például.
De ez az 3. évezred: a képben nem csak grafikus információk vannak. 
Kapcsolj gondolatban a képregényre, távol-keleti selyemfestményekre, reklámgrafikákra vagy a számítógépes játékokra.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://karasz.blog.hu/api/trackback/id/tr774832563

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása