Eltévedve a jó és a rossz kertjében.

MAI NAP ÍRÓJA 2017-12-07

2017/12/07. - írta: Kárász

Nádasi Krisztina lehetőséget ad az általa kezelt Könyvmarketing oldalon, hogy bemutatkozzak, és könyvemet is bemutassam. Kérdései és válaszaim:

  • mondj magadról pár szót:

Öreg vagyok, de annál egy kicsit fiatalabb. Sokat tanultam, ezen belül 3 éves korom óta rajzolok és 10 éves korom óta foglalkozok intenzíven a mesékkel. A rendszerváltás idején lettek elérhetők a fantasy jelenségek (addig szinte csak scifi ment át a szűrőn). Egyből rákattantam. A filmektől a számítógépes játékokig mindenre rárepültem, élveztem és egy idő után alkotó módon is elmélyedtem a fantasyban. Készítettem képregényt, kalandmodult, számítógépes programot, stb. És képeket. Több kiállításom volt, ahol mesés témákat ábrázoltam a műszaki rajz szerinti ábrázolásban. Portfólióm itt látható.

- beszélj a (leendő) könyve(i)dről:

Könyveimet elsőre forgatókönyv formátumban írom. Akkor kezdek a szinopszis leírásának, amikor a hátteret már kidolgoztam. Részletekbe nem akarok menni, de a fejlesztés során a szinopszisban dolgozok, az egész rendszert (karakterrajzoktól a jelenetsorrendig) folyamatosan fejlesztem. A történet alkalmas tévéjátéknak. De a szakmai jelzéseket meg ilyesmiket kiirtom belőle, mert az olvasót nagyon zavarja. Tanultam forgatókönyv-írást, Bereményi Gézát és Krigler Gábort tekintem mesteremnek. Ők már régen elfelejtettek, nyilván.

Mostani történet első 2 részét blogregény formában, Macskaszem 3.0 címen publikáltam. Novemberben hoztam el a nyomdából a Játékárus 3.1 című regényt. Már a nyomdába adás előtt fejleszteni kezdtem a Szépen Szóló Madár 3.2 történetet. Munkaközi dolgokat folyamatosan rakok ki a nevem oldalán és a @Játékárus3.1 oldalon. Ajánlom a figyelmetekbe.

- ossz meg a többiekkel pontosan egy, marketinggel vagy könyvkiadással, könyvírással kapcsolatos tapasztalatot:

Látva barátaim szenvedését a különböző szemtelen kiadókkal, elhatároztam, hogy könyvemet magam adom ki. Marketing tervet nem készítettem, csak célokat tűztem ki, és üzleti tervet készítettem.

Céljaim: – szerzői jogaim biztosítása, és nálam tartása – igény felkeltése a történet megfilmesítésére – a bevételek visszaforgatása a Macskaszem, majd a Szépen Szóló megjelentetésébe.

Üzletileg terveztem a nyomdaköltségeket, a promóciót, az adózást, és a kereskedők részesedését.

Már hirdetem a könyvet FB-n, kisebb helyi irodalmi eseményeken. Amikor az innen csorgó bevétel elakad, fogok majd a sajtóhirdetésbe. Aztán majd meglátjuk.

 

János PappMi adta az ötletet, hogy megalkosd ezt a történetet? Értem ez alatt, hogy mielőtt megírtad a történeted, akkor volt ami inspirált? Mítoszok, legendák vagy az élet szeszélyei?

Warhammer Fantasy és pár más szerepjátékot játszva föltűnt, hogy 2 kampányomat és több kisebb questemet föl lehet fűzni a Rózsa vitéz és a kígyókirály lánya című magyar népmesére. Jól haladtam előre a történettel, amikor szembesültem a szerzői jogok problémájával. Több jelenséget, nevet, figurát újra kellett fogalmazni a békesség kedvéért. Nem akartam teljesen új dolgokat kitalálni, ezért a néprajzi, vallástörténeti és földrajzi írásokból gyűjtöttem anyagot. Például a történet egyik ága egy ősanya-szerűség búcsújáróhelyén játszódik. Ennek megfelelő alakot Holle anyóban fedeztem föl. Német nyelvű közlések szerint Friggre vezethető vissza a tisztelete, és innentől már tömegével találtam szokásokat, imákat, babonákat, amiket jól tudtam fölhasználni.

Másik jelenséghez az óegyiptomi hypokephallal kapcsolatos információmorzsák voltak megfelelőek.

Nem akartam a tudományos ismeretterjesztés unalmas ösvényére tévedni, nem akartam a tudákosokkal vitába szállni, ezért kevertem, átneveztem, stilizáltam. Így lett Frigg – Holle anyóból Földanya a Ragyogó, vagy Egyiptomból Szenderföld, Apofiszból Apaffy.

A Macskaszem 3.0 befejezése után maradt 2 doboznyi cédulám, és a történetben is maradtak elvarratlan szálak. Ezekből egy bűnügyi és egy karrier történetet ötvöztem össze. Ez lett a Játékárus 3.1, ami megáll önmagában, és fél éve belevágtam a kiadásába. (Most jelent meg.) Közben újabb cédulák gyűltek, amiket a Szépen szóló fütyörimadár című népmesére tudok fölfűzni. Munkacíme Szépen Szóló 3.2, ebből a 3.2 végleges, a többi még változhat.

Gábor Gebei kérdései:
- Gyerekeknek vagy felnőtteknek ajánlod inkább az írásaidat? 
Inkább felnőtteknek ajánlom. Van benne dohányzástól a gyilkolásig sok minden, és a végén győz az igazság. A történetek nem mennek el esti mesének. Ezért is írom ki, hogy 14+ éves olvasóknak való.
- Mi ad inspirációt?
Minden tud inspirálni. Csináltam magamnak sok A7 méretű füzetet, amibe azonnal beírom a talált ötleteket. Aztán cédulára vágom a megtelt füzetet, és a cédulkákat folyamatosan dolgozom bele különböző történetekbe. Szerkesztés során néhányat átrendezek a "Kill your baby" tartályba. De ezeknek is van esélyük egy másik történetben.
https://flic.kr/p/HCbT67

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://karasz.blog.hu/api/trackback/id/tr7513452177

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása