Eltévedve a jó és a rossz kertjében.

Első nyári hétvége

2008/05/18. - írta: Kárász

Hét elején (pünkösd után) Balatonföldváron voltam egy szakmai konferencián. Érdekes előadások hangzottak el, amik hamarosan letölthetők lesznek a 3W.kkk.gov.hu-ról. Mellesleg söröztem, illetve boroztam régi kedves ismerősökkel, és napi kétszer szaunáztam. Ha lenne itthon szauna, nem kellene annyit költeni arc- és szemránckrémre.  



A konferencia utolsó napján a közösségi közlekedés témáiról szóltak az előadások. A mi illetékességünk belső határa az M0, így nem voltunk annyira érintettek az elhangzottakban. De azért érdeklődéssel hallottuk, hogy minden kockázat nélkül le lehet szerződni 700 milliárdos nagyságrendű munkát, amire nincs fedezet. Én még éltem olyan időben, amikor ilyenért a felelőst az asztalánál lőhették le – tárgyalás nélkül. 
 

Nem is hallgattam végig az összes mesét, mert délutánra egy közbeszerzési tárgyalásra kellett jönni. Természetesen belefutottam egy dugóba az Alkotás úton. Fél óra alatt jutottam el a BAH csomóponttól (nem Bach) a Déliig. Közben jobbról egy buszsáv állt üresen, balról a villamos sávban egy villamos csörtetett el a jelzett idő alatt. Minek két sávot elvonni? Vagy miért nincs intelligens forgalomirányítás? (Az intelligens forgalomirányítás nem azt jelenti, hogy odajön egy rendőr, és rátereli a forgalmat az üres sávra, hanem egy diszpécser szolgálat változtatható jelzésképű táblákkal teszi ugyanezt.) (Rendőr segíti az autóst ?!.) Ja, azt is mondták ezen a napon, hogy behajtási díjat is fognak szedni Bp-en. Már egy büntetés (vagy vám) a parkolási díj, erre jön a behajtási díj is. Ki kéne a fővárosi funkciókat költöztetni Budapestről. A kereskedőket és a lakosokat már úgy is a suburbokba üldözték. 
 

Hét végét suburbán környezetemben töltöttem. Igazi nyári hétvége volt. A Largo Kamino koncertje elmaradt, így egy zenei élménnyel szegényebbek lettünk. A sparherden készítettem csülökpörköltet hajában főtt, majd köményes zsírban sült burgonyával. Mindent meg lehet rajta főzni, hála Béchamel márkinak. Két kötegnyi rőzse elég volt. Lehet, hogy a konyhába be kell majd vinni a gáztűzhely helyett, ha lesz még pár gázár emelés? Maradt a pörköltből > másnap palacsintába töltve ettük ebédre.
 

Voltunk íjász napon. Későn érkeztünk, így a versenyből kimaradtunk. De nem is volt esélyem, mert csigás íjjal nem lehetett indulni, csak nomáddal. Vettem egy szép fekete bőr tegezt. Fele annyiba kerül, mint Budapesten. És nagyon szép. Már ideje volt váltani, mert az előzőt még a legendás időkben fabrikáltam madzagból és 50 mm-es PVC csőből
J. Plette Péternek átadtam Varjas szívélyes köszönetét és felajánlását, hogy a nyomdászok összejövetelén szívesen mondana saját verseiből. Horti Zolit pedig felkértem, hogy laudálna a kiállítás-megnyitómon. Még nem válaszolt. Egy jurtában egy germán isten tartott kovácsolásról bemutatót. 

Szombat éjjel megnéztük a Gábriel című misztikus akció DVD-t. Á-nak nem tetszettek a brutális küzdelmek. Egyrészt nem lehet az angyalok és ördögök küzdelmében arra számítani, hogy a XIX. századi fairplay szabályokat betartják. Az viszont igaz, hogy a Jelenések könyve szerint nem fegyverekkel, hanem kétélű kardnál élesebb szavakkal fogják az utolsó ütközetet megvívni. Gábriel szárnyát egy gyönyörű tetoválás jelképezte a hátán. Fél nap kellett, hogy rájöjjek a tetoválás jelentésére. De azért rájöttem.
Címkék: enblog
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://karasz.blog.hu/api/trackback/id/tr454529212

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása