Eltévedve a jó és a rossz kertjében.

2013-07-15

2013/07/15. - írta: Kárász

Visegrádi Palotajátékokon a lovagok felvonulását néztük, mert a múltkor beültünk a lovagi tornára, és az egy darabig nem változik. Képek itt.

Aztán bejártuk a sokadalmat. Vettem új szalmakalapot, mert a régit aktuálisan elveszítettem. Vagy bujkál. Az új majdnem olyan, mint egy panama kalap.

Egyszer biztosan lesz igazi panama kalapom! A háttérben látszik a vásár legjobb rétesboltja. Mellette volt egy sültkrumplis, aki elfutott, amikor megjelentek az ellenőrök. Teáskanna nem volt. Kávéskanna sem volt. Illetve egy helyen volt valami, de az én kényes ízlésemnek az már nem felel meg.

David Helfgott az ausztrál zongorazseni 2013. nyarán, egészen pontosan július 14-én, a Liszt Ferenc Kamarazenekarral kísérve a Sportarénában mutatja meg a hazai közönségnek, miért is ő korunk egyik legnagyobb zongoraművésze! Zenei csemegére éhezőknek, vájtfülűeknek kötelező!

Elmentünk.

Megjelent egy debil, aki járni sem tud biztonsággal. Szünet előtt jól megverte a zongorát, nem is hasonlítottak a hangok a műsorlapon szereplő Bach és Beethoven műhöz. Szünet után a meghirdetettől eltérően a Budafoki Dohnányi Zenekar vonult az emelvényre, és rezzenéstelen arccal lejátszotta Rahmanyinov 3. zongoraversenyét, függetlenül az ausztrál kalimpálásától. Tanítani kéne a zeneakadémián. Mint kerülendőt. 

A közönség - egy része - állva tapsolt.

Hazaérve meghallgattuk a 3. zongoraversenyt Horovitz-cal, mert le kellett valamivel mosni az élményt. 44 perc!

Megfejtettem, hogy mi volt a közönség lelkesedésének az oka. Volt egy amerikai film, ami majdnem róla szól. Két oszkárt is kapott. 

A nép a film által van delejezve. Nem is értenek a zenéhez.
Shine egy szcientológus film. (Mint az Esőember is.) 
Ők hirdetik, hogy a dilisek nem dilisek, be kell zárni a bolondházakat, és a gyagyásokat együtt kell járatni iskolába a normális gyerekekkel. 
Nyilván a szcientológusok szponzorálták az eseményt, és a megjelentek nagy része is közülük volt.

   

Amikor boldogult kamaszkoromban bemondták, hogy Rahmanyinov, már kapcsoltam is a rádiót kifele. Elég a ruszki propagandából, stb. Egyszer végighallgattam, és csak utána mondták be, hogy Rahmanyinov művét hallottam. Attól kezdve kivételt tettem a szerzővel. És utóbb azt is megtudtam, hogy Rahmanyinov nem része a szovjet kultúrpropagandának, sőt! Emigráns, keresztény, reakciós. Noch dazu jó zeneszerző, mégjobb előadó.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://karasz.blog.hu/api/trackback/id/tr505405293

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása