Eltévedve a jó és a rossz kertjében.

2012-10-16

2012/10/16. - írta: Kárász

Rosszul indult a nap. Az aktatáskában eltört a kis fényképező-gépem képernyője. Pedig használhattam volna többször is. Mert Nyíregyházára utaztunk.

Ennek megfelelően jól felmérgesedtem, amikor OMV kútnál pénzt kértek a budiban. (A pénznek nincsen szaga?) Kicsit megenyhültem, hogy az árát visszaadták, mivel ott reggeliztünk. De az autópálya komplex pihenőhely üzemeltetőinek kötelessége a budit biztosítani. Ez nem köztudott. Kéne még motelt és autójavító műhelyt is tartaniuk, de nem teszik. Mert Magyarországon mindent el lehet intézni egy 5 fogásos ebéddel. Egyébként néhány helyen van úgynevezett motel, de azt a szobához tartozó leányzóval együtt lehet csak igénybe venni. Gondolom, ennek az eltűrése több 5 fogásos ebédbe kerül.

Sétáltam a városközpontban. Ezt is gyalogosították. A középületek szépen fel vannak újítva. És természetesen folyik a plazásítás. Egyiknek beültem az étkeztető részébe. Kiolvastam a Galaxis útikalauzról írt könyvet. Az Útikalauzt is szeretem, ezért vettem ki a könyvet. De nagyon sok olyan háttérinformációt is megtudtam, amit megfelelően átformálva tudok majd a Macskaszem 3.0 kiadásánál használni. 

És persze Macskaszemet is csiszolgattam. Például nagyszerű nevet találtam az egyik, eddig névtelen hercegnek. Leftover szó maradékot jelent konyhailag. Viszont franciás okoskodó átírásban kiváló hercegi családnév: l'Ephtower.

És a téli álomból ébredő holafák aszottak, mint egy mazsola. De kivánszorognak a napfényre, és zöld bőrükben felpezsdül a klorofil. Feltelnek élettel, izmuk dagadni kezd, lógó fülük felkajlásodik.

Ekkor megkért egy asszony, hogy segítsek. Egy szinttel lejjebb egy fickó vergődött a földön. Mindent a táskámba hajigálva lementem. Nem mertem semmit ott hagyni, mert a terület eléggé fertőzött volt cigókkal, akik nem rohantak segíteni, hanem az üresen hagyott asztalokat fürkészték. Szóval a földön rángatózott eszméletlenül egy fiatalember. Epilepsziásnak tűnt, de nem habzott a szája. Forgattuk, helyezgettük, hogy ne tegyen nagyobb kárt magában. A telefonja és szemüvege idegenekhez került, de sikerült visszaszerezni. Aztán megjöttek a biztonságiak, hamar urai lettek a helyzetnek. Visszamentem olvasni.

Illetve visszamentem csiszolgatni a Macskaszemet. Logan százados egyedül viszi Shojalt KTZ-be. Nincs rájuk szükség a holafák leverésénél, azt Tüske a zolik segítségével megoldja. Szóval Shojal akkor is részeg, amikor megérkeznek KTZ-ba. Ott éppen áll a bál, folyik a küzdelem a Vias Thurnullal. Csak állnak Loganék, miközben a világ kifordul. Shojal rövid tétovázás után oroszlánná alakul. Pár pestisgazdát lenyomva a menedékre ugrik, szétrúgja a hypokefált. Ez így - remélem - elég érthetetlen. De marha jó lesz a filmben.

Közben azt számolgattam, hogy egy kismama hány kört megy a mozgólépcsőn. Másfél éves fiával fölment, aztán mindjárt le. Akkor megkérdezte: megyünk haza? A kisfiú rámutatott a mozgólépcsőre. Újabb kört kezdtek. Vagy kétszázszor. 

Hazafelé megálltunk az archeopark mellett lévő vásároldában. Egy kör után beültünk a kávézóba. Én kértem egy tejeskávét, Ági egy hosszú kávét. (Nekem az ebédem hétköznap egy tejeskávé = fél liter tej, egy dupla, egy tojás és esetleg egy kupica tojáslikőr. De vendéglátóban utóbbi kettő nélkül és csak 3 deci tejjel is megelégszem.) Itt kaptam helyette egy duplát és fél deci tejet. Ági hosszú kávé helyett kapott egy duplát és fél deci tejet. Nem értettük.

Most sem értjük még. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://karasz.blog.hu/api/trackback/id/tr154852814

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása