"A Magyar Nemzeti Filmalap és a film.hu - a magyar moziportál szervezésében megvalósuló Filmíró Mesterkurzus következő vendége Joe Eszterhas magyar származású amerikai forgatókönyvíró és producer lesz.
Október 6-án és 7-én, szombaton és vasárnap az Elemi ösztön, a Music Box és a Szabadság, szerelem forgatókönyvírójának alkotói munkamódszere lesz a téma - az angol nyelvű mesterkurzuson részt vesz Andrew G. Vajna is a Magyar Nemzeti Filmalap képviseletében, és a közönség is kérdezhet majd."
Itt voltam 2 napig.
Kezdtük az Elemi ösztön nézésével.
Egy pornó film keveréke rendőr-krimivel. Csak a pornó filmben 3 perces közjáték van a félórás aktusok között, itt 3 perces aktusok vannak a félórás közjátékok között.
Gégerákból gyógyult embert nem kéne engedni ennyit beszélni.
Eszterhas nem ír treatmentet, hanem a karaktereket dolgozza ki nagyon alaposan a forgatókönyv megírása előtt.
Eszterhaséknál otthon mindenki magyarul beszélt. Zárt magyar közösségben nevelkedett, csak az iskolákban illeszkedett be a nagy demokráciába.
Ő forgatókönyv írásakor nem foglalkozik mással, például castinggal.
Erős sztori attól erős, hogy nem unalmas. Végre megtudtam. Mert eddig nem értettem. Volt egy ismerős, aki azt nem értette, hogy valakire miért mondjuk, hogy tiszta ember? Ez az ismerős viszont egy nagy smuccer volt.
Útálja a buzikat. Ezt nem mondta, de például az Elemi ösztön összes gonosztevője leszbikus.
Folyamatosan tagadja a három felvonásos mozitörténet írást. De ugyanakkor a filmjei percre pontosan a felvonásos szerkezet szerint vannak komponálva. Vagy ösztönösen így ír, vagy a rendező és a vágó alakítja utólag így a filmet.
Elemi ösztön azért szól olyan nagyot, mert az USA-ban akkor csengett le egy feminista korszak, és már mindenki nőies női szerepeket várt a film bemutatásakor.
Produceri munka ma már brand építés. Ebből a film készítése csak negyede a költségeknek.
Második film a Music Box volt, amit nem néztem meg: mert Costa Gavras rendezte, Berlinben Aranymedvét kapott, bujkáló háborús bűnös felelősségre vonásáról szól. És szerepel benne Törőcsik Mari is. Ezek az okok egyenként is elegendők ahhoz, hogy ne nézzek meg egy filmet. A film utáni beszélgetésen a belvárosi kávéházi intelligencia nem tudott a háborús bűnösök felelősségre vonásától elszakadni, én viszont szép csendesen elszakadtam az eseménytől. Pedig ott lapult a zsebemben a forgatókönyvemet tartalmazó pendrájv. Majd máskor sikerül elpitchelni talán.
A határidő naplóink tokja évente tönkre megy, mert kartonból van. Arra gondoltam, hogy a szétkopott vadásztarisznyámból lehetne szabni szép és tartós kötést. Itt van pár példa, ami tetszik (csak én egy bőr gyűrűvel fognám össze).
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.